We're gonna make it, you and I, we're gonna save the world tonight



Har jobbat från 15.30 - 21.30 och jag är helt slut! Har haft en riktigt skön dag på jobbet men trodde knappt att benen skulle orka gå hela vägen hem. Jag kanske inte ska nämna att under dessa timmar så har jag varit ensam i restaurangen men endast har haft sju bord och tre take away att ta hand om. Jag har haft så mycket tid över efter att jag hade gjort mina vanliga arbetsuppgifter att jag har dammat alla spritflaskor, försökt köra fyra irad med mig själv, dammtorkat hela restaurangen, läst tidningen, stått i baren och stirrat rakt fram, erbjudit mig att laga maten bara för att får nått att göra (konstigt nog skrattade dem bara åt mig??) bläddrat igenom alla sidor i bokningskalendern, suttit i köket och stirrat rakt fram, letat igenom hela restaurangen och köket efter en vas (en kille skulle överraska sin tjej med rosor) hittade tillslut en vas som sedan visade sig ha en spricka och jag har vatten över hela restaurangen, flyttar blommorna till en ful tillbringare och fem minuter efter att tjejen fått sina blommor upptäcker jag att det hela tiden har stått en snygg och hel vas vid kassan, utmanat mig själv genom att bära så mycket disk som möjligt från borden, druckit kaffe, tappat räkningen fyra gånger när jag räknat kassan, haft ett tio minuter långt telefonsamtal med mig chef om hur man delar priset på hälften i kassan - var ändå tvungen att be dem i köket att göra det åt mig. Tänk om det kunde vara lika lugnt och skönt alla dagar jag jobbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0