Just give me a chance to prove to you tonight that I just wanna be one of the girls

Nu är jag hemma från underbara Side igen! Men jag längtar redan tillbaka!
Igår kväll när jag kom hem kom Andrea uthoppande från min lägenhet och gissa om jag har saknat henne! och alla andra för den delen!
Vi satt uppe och pratade ikapp oss till tre i natt så det blev inte mycket sömn innan vi skulle upp igen och iväg till skolan.
Side ska bli staden som jag ska åka till bara för att sola, bada och ta det lugnt.
Vi kom till hotellet halv sex på morgonen efter att ha flugit i världens minsta flyg, alla var vrålhungriga och det enda vi hade att äta var kuddmackor utan smör och kexchoklad, vi underskattade molnen och brände oss första dagen, gick vilse minst en gång de fyra första dagarna, klev på en nedgrävd plastbit så nu ser det ut som att jag har stuckit en kniv genom foten, åt tre olika sorters twister, gick på marknaden, köpte en stor påse jordgubbar för 10 kronor, åt jätte god mat, hört skämt som jag önskar att jag inte hörde, Jesper blev frågad på majoriteten av restaurangerna om han var "famous", han gick under namnet famous boy under hela veckan av alla som jobbade i restaurangen bredvid hotellet, skrattat, fått brustet hjärta varje gång jag såg en hemlös katt eller hund - en av hundarna jag såg var liten med lång smutsig och tovig päls, ni kan inte ana hur mycket jag önskar att jag kunde ta hem den, såg världens brunaste vita människa, hade en spindel i mitt rum första natten vilket gjorde att jag hade svårt att sova de resterande sex nätterna, hittade min nya favorit butik med underbara smycken, solat, träffat världens härligast människor, badat i havet, smakat alla cider som fanns, melon, gröna äpplen, peach m.fl. och ingen var god, blev bjuden på disco av någon läskig typ, Jesper gick från att kallas famous boy till little brother och vi hamnade på en galen middag hos grannrestaurangen med sång, dans och galna utklädnader, gick igenom gamla stan om kvällarna, spelade pingis, drömde hemska drömmar om Saw filmerna, fick årets första myggbett, åt middag vid havet och alla frös så mycket att vi fick sitta med dukar runt oss som filtar, drack goda drinkar, läste böcker, köpte massa snygga grejer, lyssnade på gamla klassiker, tittade på solnedgången, blev förälskad i staden, bussen till flyget gick sönder, bytte och blev sedan stoppade av polisen, kom sent till flygplatsen och fick springa genom tax-freen på 20 minuter innan vi sprang till gaten och landade 21.00 i ett grönt och underbart Umeå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0