I've had the time of my life



Igår morse landade jag i kalla, trista Umeå igen efter två underbara veckor på Kreta med världens bästa. Att växla från över 40 + grader till 10 + är ingen hitt alls... Andrea är den som sitter på alla bilder så de kommer vid ett senare tillfälle men jag har snott den här av Linn, första kvällen, taggade på livet och vita som få.

Under de här två veckorna har vi missat flyget till Kreta på grund av försenat flyg från Umeå, sovit på Rest and Fly, druckit min första Frappuccino på Starbucks, landat i extremvärme på Kreta, ätit välkomsmiddag, druckit Strawberry daiquiris, dansat hela nätter på Splendid, tagit första underbara doppet i havet, käkat pasta och fetaost så det nästan kom ut ur öronen, läst 5 böcker, smygbadat i hotellpoolen efter en natt på Splendid, suttit i badkaret med Andrea för att torka och nyktra till, tillbringat halva dagarna i poolen eller havet för att det varit så varmt, suttit ute på natten och matat kattungar med ost, gått i alla butiker hundra gånger om, somnat på golvet, druckit världens äckligaste cider, flutit omkring i havet på en badmadrass, skrattat så tårarna runnit, ramlat baklänges på Splendids dansgolv, shoppat smycken, bränt fötterna på sanden, blivit bästis med tanten som höll ordningen på Splendids toaletter, tagit bussen till Chania, hamnat mitt i ett bråk mellan två män där det flög menyer och mopedhjälmar genom restaurangen, blivit intervjuade och hamnat i tidningen, hittat ett Starbucks och druckit mitt livs andra Frappuccino Caramel, kört tequila race, tittat på grekisk tv, snott askfat från hotellet, partajat till morgonen efter, ramlat i duschen och dragit med mig duschstången och draperiet i fallet, svurit på svenska till dryga greker, sovit en hel dag, solat på en badmadrass i poolen, haft två ödlor utanför dörren som vi döpte till Elsa och Ernst, träffat en katt med bara ett öga, blivit bjuden på drinkar, käkat nutellamackor, briljerat i Yatzy, pallat granatäpple från ett träd, gått hem mitt i natten i BH och kjol och blev tvungna att gömma oss på ett annat hotell när det körde förbi en bil som stannade när de såg oss, spelat in störda videos på Andreas kamera, klagat på att det varit kallt på kvällarna så fort det var under 30 + grader, fått skäll av Andrea femtioelva gånger för att jag tar för dåliga kort, sett en liten flicka bli påkörd, ätit på restaurang en kväll, tatuerat mig, hatat städtanten, vrickat fötterna ett flertal gånger, skrivit vykort, ätit glass i mängder, varit extremt lycklig, sett tre stjärnfall på 30 sekunder, beställt roomservice, somnat så fort planet lyfte från Kreta och vaknade lagomt för att se Stockholm by night, försökt sova på Arlandas kalla golv, spelat vändtia och slutligen landat i Umeå igen.
Allt det här var bara en liten del av de två bästa veckorna i mitt liv och jag kan inte vänta tills jag får göra nästa resa med Andrea.
(jäklar vad långt det blev..)


Kommentarer
Postat av: emilia

åh vad glad jag är att ni haft de så bra!

SAKNAR ER SOM FAN!!! ses imorgon på skolan baby pussssss"""

2010-08-29 @ 13:47:47
Postat av: limpan

JAG VILL TILLBAKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-30 @ 08:56:01
URL: http://linnstenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0