Faddergalan

Jag blir så frustrerad!
Jag har precis sett faddergalan på tv4 och jaa.. jag vet inte vad jag ska säga.
Det är bortom min verklighet, det är nog bortomde flestas verklighet. Tänk att det där verkligen händer männsikor runt om i världen. Fast nu låter jag bara dum, självklart vet jag att det där händer, men det bordes ju göras allt för att stoppa det!
Något som jag har velat sedan flera år tillbaka är att jobba som volontär i några månader utomlands efter det att jag har gått ut gymnasiet. Det här är något som jag verkligen kommer att hålla fast vid, lika så att jag ska flytta från Umeå och helst till New york, men det är en annan historia och har inget med det här att göra.
Men jag känner mig så utom kontroll och hjälplös, tänk vilken lyx vi lever i och klagar på det mesta i våra liv medans de bara kan äta var 4:e dag! Jag önskar verkligen att jag kunde göra något NU men jag vet inte vars jag ska börja och jag är ju bara ett barn (eller barn och barn... ) och har ju kanske inte bästa ekonomin, jag skulle ju tex inte kunna vara fadder.
Fast vi fick hem för nån månad sedan från UNICEF att man kunde betala 150 kr och därmed skicka ett barn till skolan i ett halv år. Det är någor jag verkligen ville göra men jag har så duktig att jag lyckas tappa bort det dära.. Måste försöka lösa det dära. Men i alla fall, jag vet inte vad jag försöker få ut med det hära, jag ville nog bara skirva av min frustration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0