27 December

Den här dagen har tillbringats tillsammans med bästaste Sussie.
Därav de uteblivna inläggen men hey, hur många bryr sig egentligen?! Jag är ju inte Blondinbella.
I alla fall, efter många om och men så möttes jag och Sussie på stan nån gång efter elva för att kolla mellandagsrean.
Jag köpte en klänning och ett linne och självklart inget på rean..
Sussie däremot hittade en hel del, snygga grejer var det också.
Strax efter ett gjorde jag dock ett avbrott och åkte för att hälsa på Alvar och familjen Karlsson innan de skulle tillbaka till Stockholm. Det var full rulle i två timmar, svettades som ett tok när vi for där ifrån (kul info men som tur är överdriven) för att åka in till stan igen och träffa Sussie.
Det blev i alla fall betämt att det blir en resa till Stockholm i sommar!
En annan grej som var helt sjukt också är att innan Ture föddes så sydde jag en tröja åt honom med hans namn i olika färger och broderat runt o.s.v. kanske lägger in en bild sen nån gång. I alla fall, den tröjan skickade jag ner till dem och på julafton kom Ulrika och pratade med mig om att de verkligen gillade tröjan och att Ture använde den ofta vilket jag aldrig ens tänkte. Sen sa hon det att hon tyckte att jag skulle räkna på vad det skulle kosta att köpa en tröja av mig och sedan höra av sig eftersom att hon kunde beställa min 6 stycken av mig! Hur galet är inte degt?! Jag tycker inte ens att jag är tillräckligt duktig. Men självklart ska jag göra det eftersom att jag kan lätt tjäna minst 200 kr/ styck.
Alvar fick även en likadan i julklapp och den var riktigt uppskattad.
Vi bestämde att jag skulle följa med till Brån för middag och mys, när jag kom tillbaka till stan.
Det var riktigt skojsigt, vi åt, gick ut med hundarna, såg tv och bokstavligen snackade om allt mellan himmel och jord.
Sen kom mami och hämtade mig strax innan tolv.
När vi kom närmare in mot stan började vi prata om alla lägenheterna som hade brunnit på Ålidhem och jag fick nån snilleblixt om att vi skulle fara och kolla på alla lägenheter eftersom att efter vad jag hört så var det 90 lägenheter som brann. Så det gjorde vi och när vi kommer dit så vad ser vi inte om inte brandkåren?! Så ett av husen har alltså börjat brinna igen igen, för 3e gången. Fy fan för dem som bor där! På julafton och allt då första bränderna bröt ut. Men egentligen, hur bra hus och brandkår är det?!

Näe, nu måste jag skynda mig i säng, jag ska tydligen på stan med Sofia i morgon. (idag)

puss

Kommentarer
Postat av: suss

men nej! for du på stan ändå? jag som sket i det, förbannat!

2008-12-27 @ 11:53:55
URL: http://sussjohansson.blogg.se/
Postat av: suss

ja, mendu! det sög riktigt hårt vill jag lova

2008-12-27 @ 12:00:54
URL: http://sussjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0