2 December

Nu har vi svenska sen psykologi, jag tror att vi ska skriva klart novellen om jag fattat rätt..
Är inte så bra på att lyssna just nu, mitt huvud värker ganska bra just nu.
Okej, vi ska kolla upp synonymer och sätta de i en mening o.s.v... Ibland är det svårt att ha svenska med en som kommer ifrån skåne.
Fy sjutton vad trött jag var igår kväll när jag skulle skriva mitt inlägg. Allt som jag tänkte skrev jag även fast det inte var meningen och jag började till och med skriva ner vad de sa på tvn i stället för det jag skulle skriva.
I kväll blir det ännu en lugn kväll, det är så otroligt skönt att inte behöva plugga för i princip första kvällen på flera månader. Men vi har engelsa prov på fredag och en novell som ska in på torsag. Fast jag hade tänkt att skriva lite på novellen så att jag är säker på att jag hinner göra klart den.
Men jag hade tänkt se Uggly Betty och Desperata hemmafruar för första gången på den rätta dagen, jag hinner inte på veckorna så jag ser alltid det på söndag.
Efter skolan ska jag in till stan och köpa julklapparna till Ture för nu har jag hittat det jag vill köpa, jag får bara hoppas på att de finns kvar.
Sen borde jag hälsa på mormor som fortfararande ligger på sjukhuset, men sjukhus är inte riktigt min grej så jag kommer nog vara självisk och hoppa över det och hälsa på henne när hon kommer hem.
Hon hade ju ramlat i en trapp och slagit upp det väldigt djupt nästan 1 dm lång sår bakpå skallen, vilket gjorde att hon blödde ganska mycket, fått en fraktur på axel, hjärnskakning och minnesförlust men ingen allvarlig, det var inte en lång om jag säger så då.
Nu ska jag fokusera på svenskan igen, måste visst lära mig en dikt om tomten eller vad det nu var, väldigt kul!

Kommentarer
Postat av: linn

ja jag njuter :D

2008-12-02 @ 20:05:50
URL: http://linnstenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0